عرفان، توحید و اخلاق اسلامیمطالب اسلامی و مذهبی

نماز اول وقت در سخنان آیت الله حق شناس (ره)

نماز اول وقت در بیان آیت الله حق شناس (ره)
نماز اول وقت در بیان آیت الله حق شناس (ره)

شیطان این دشمن دیرینه انسان، تمام تلاش خود را برای گمراه نمودن انسان انجام خواهد داد و لحظه ای از فعالیت دست نخواهد کشید.

نماز اول وقت ، بینی شیطان را که به خاطر سجده نکردن بر آدم از درگاه الهی مطرود گشت ، به خاک می مالد و موجب تقویت ایمان و دوری از شیطان می شود .

نماز اول وقت را جدّی بگیریم!

در درس شما شرکت نخواهم کرد ! ( اهمیت نماز اول وقت )

وقتی که بنده رسائل و مکاسب می خواندم ، یک معلم بسیار عالی برای بنده پیدا شد ؛ ولی به بنده گفت: باید اوّل ظهر بیایی! از بس این معلم خوب تدریس می کرد ؛ بنده – که نماز اوّل وقتم را ترک نمی کردم – اغفال شدم و در درس او شرکت کردم.

روز اوّل یک مقداری از درس او را فهمیدم، از آنجا که پروردگار راضی به این کار نبود، روز دوم چیزی از درس نفهمیدم ! ( پروردگار به لحاظ لطف لایتناهی سلب شوؤن از من کرد ) به استاد گفتم: آقا! اگر شما علامه دهر هم باشید ؛ بنده در این درس شرکت نخواهم کرد!

خدا می خواهد شما را امتحان کند

خدا می خواهد شما را امتحان کند . وقت نماز اول وقت یک مشتری می آید و شیطان شما را فریب می دهد ، هم مشتری از دست می رود و هم نماز اول وقت !

نماز اول وقت و مراقبه ، عوامل دوری شیطان

شیطان دائماً مراقب شماست ، ولی به کسانی که نمازشان را در اول وقت می خوانند ، کمتر نزدیک می شود. شیطان می فهمد که چه کسی در مقام مراقبه است و همین که ببیند از حالت مراقبه خارج شد ، به او نزدیک می شود . شیطان میفهمد که چه کسانی در مقام مراقبه هستند و چه کسانی از یاد خدا روی بر گردانند.

پیشنهاد:

( ز ملک تا ملکوت ، غلام حسن بخشی ، صفحات ۸۲ و ۲۵۳ )

بررسی کلی

امتیاز کل

آیت الله حق شناس (ره) در مواعظ اخلاقی خویش به اهمیت نماز اول وقت بسیار تاکید می نمودند .

User Rating: ۵ ( ۱ votes)

تیم تحریریه دلدادگان

این مقاله توسط اعضای تیم تحریریه دلدادگان منتشر شده است. در سایت مذهبی دلدادگان تلاش می‌کنیم تا انواع موضوعات اسلامی و مذهبی و مطالب آموزنده و جالب دینی را به شما ارائه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا