زندگی نامه و سیره عملیمطالب اسلامی و مذهبی

نماز اول وقت در سیره عملی امام خمینی (ره)

امام خمینی (ره) و نماز اول وقت
امام خمینی (ره) و نماز اول وقت

امام خمینی (ره) با بهره گیری از مکتب امام حسین (ع) ، مراقبت ویژه ای بر خواندن نماز اول وقت داشته و تا آخرین روز عمر شریف خویش بر این امر مداومت نمودند.

امام حسین (ع) در روز عاشورا نماز را در اول وقت و به صورت جماعت برگزار نمود تا به تمام جهانیان هدف از قیام خود که شامل امر به معروف و نهی از منکر ، احیای دین و . . . می باشد را گوشزد نماید .

ای عاشقان امام حسین (ع) و ای گریه کنان در عزای سالار شهیدان ، آیا کسب و کار و مسائل روزمره زندگی مهمتر است یا خواندن نماز اول وقت ؟!

رعایت نماز اول وقت در آخرین روز

امام به اقامه نماز در اول وقت شرعی خیلی اهمیت می دادند. در آخرین روز عمر مبارکشان از صبح آن روز مرتب از ما سوال می کردند که چقدر به اذان ظهر مانده است و چون ساعت دم دستشان نبود و آن قدرت را نداشتند که به ساعت نگاه کنند یک ربع به یک ربع از وقت نماز از ما می پرسیدند. نه بدان جهت که نمازشان قضا نشود بلکه به خاطر این که نماز را در اول وقت بخوانند.

نزدیک مغرب که در حال بیهوشی بودند یکی از دکترها گفت شاید آقا را به وسیله نماز بشود به هوش آورد و لذا بالای سرشان رفت و گفت آقا وقت نمازه یکدفعه امام به هوش آمدند و با اشاره دست نماز مغرب و عشا را خواندند.

پیشنهاد:

 (تا مرز عصمت، انتشارات موسسه فرهنگی هنری حضور سبز، ص ۷۷)

بررسی کلی

امتیاز کل

امام خمینی (ره) به خواندن نماز در اول وقت شرعی بسیار اهمیت می دادند ، و تا آخرین روز عمر شریف و پر برکت خویش ، بر خواندن نماز اول وقت مراقبت می نمودند .

User Rating: ۴.۱۵ ( ۲ votes)

تیم تحریریه دلدادگان

این مقاله توسط اعضای تیم تحریریه دلدادگان منتشر شده است. در سایت مذهبی دلدادگان تلاش می‌کنیم تا انواع موضوعات اسلامی و مذهبی و مطالب آموزنده و جالب دینی را به شما ارائه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا