عرفان، توحید و اخلاق اسلامیمطالب اسلامی و مذهبی

نماز شب در موعظه اخلاقی آیت الله قاضی (ره)

نماز شب و توصیه سید علی قاضی
نماز شب و توصیه سید علی قاضی

عارفان الهی در مواعظ اخلاقی و عرفانی خویش به خواندن نماز شب تاکید فراوان داشته و شاگردان خویش را به شب زنده داری سفارش می نمودند.

ای عاشق حضرت دوست!، هیچ راه گریزی ازخواندن نماز در دل  شب نیست و هیچ کس نمی تواند به درجاتی از معنویات دست پیدا کند، مگر این که به خواندن نماز در دل شب و شب زنده داری مداومت نماید.

سفارش آیت الله قاضی (ع) به خواندن نماز شب

علامه طباطبایی می گوید: هنگامی که در نجف اشرف به درس و بحث اشتغال داشتم ، یکی از روزها مرحوم میرزا علی قاضی به من برخورد کرد و بدون مقدمه گفت: (اگر طالب دنیایی، نماز شب بخوان و اگر طالب آخرتی، نماز شب بخوان!) و همین دیدار و گفت و گوی کوتاه منشا آشنایی من با استاد شد .

به قول حافظ شیرازی : ( دولت آن است که بی خون دل آید به کنار ) قبل از آنکه به محضر وی بار یابم ، خود را از کتاب های فلسفی و معقول بی نیاز می دیدم و . . . ولی پس از بهره مند شدن از فیوضات ربانی این استاد بزرگوار ، یکباره احساس کردم که گویا تا کنون از حکمت و فلسفه چیزی عایدم نشده است.

پیشنهاد:

( مهر خوبان ، ناصر نادری )

بررسی کلی

امتیاز کل

از سفارشات آیت الله قاضی (ره) به علامه طباطبایی (ره) ، مداومت و مراقبت به خواندن نماز در دل شب بوده است .

User Rating: ۳.۹۶ ( ۷ votes)

تیم تحریریه دلدادگان

این مقاله توسط اعضای تیم تحریریه دلدادگان منتشر شده است. در سایت مذهبی دلدادگان تلاش می‌کنیم تا انواع موضوعات اسلامی و مذهبی و مطالب آموزنده و جالب دینی را به شما ارائه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا