انگشتر و سنگ هامطالب اسلامی و مذهبی

نگین انگشتر از سنگ عقیق قرمز ، زرد و سفید

سنگ عقیق از جایگاه ویژه ای نزد اهل بیت (ع) برخوردار می باشد و بر استفاده از سنگ عقیق جهت نگین انگشتری تاکید بسیار نموده اند.

یک فرد مومن همواره باید تلاش نماید تا به تمام فرمایشات امامان (ع) عمل نماید و با پیروی از ایشان ، درجات خلوص  و قرب به خدا را طی نماید ، با این حال طوری نباشد که انگشتر عقیق در دست نماید، ولی بد زبان و بد اخلاق باشد.

اخلاق و ظاهر خویش را، اسلامی و زیبا نماییم!

انگشتر از سنگ عقیق
انگشتر از سنگ عقیق

تسبیح سنگ عقیق و استغفار برای دوستان محمد و آل محمد

بشیر خدمت امام صادق (ع) عرض کرد « فدایت شوم ، چه نگینی بر روی انگشترم قرار دهم؟» حضرت فرمود: «ای بشیر ! چرا از استفاده ی عقیق قرمز و عقیق زرد و عقیق سفید غافلی؟ پس همانا این سه عقیق ، سه کوهی هستند در بهشت که کوه عقیق قرمز بر خانه پیامبر (ص) در بهشت و کوه عقیق زرد بر خانه ی فاطمه زهرا (س) در بهشت و کوه عقیق سفید نیز بر خانه امیر مؤمنان (ع) در بهشت سایه افکنده است و همه ی این خانه ها یکی است.» همانا این سه کوه ، خدا را تسبیح و تقدیس و تمجید می گویند و برای دوستان و محبان آل محمد (ع) استغفار می کنند.»

پیشنهاد:

 (سنگ ها و خواص اعجاب انگیز، انتشارات عطر عترت، ص ۹۱)

بررسی کلی

امتیاز کل

امام صادق (ع) به استفاده از سنگ عقیق قرمز ، سفید و زرد به عنوان نگین انگشتری سفارش می نمودند .

User Rating: ۴.۷۵ ( ۸ votes)

تیم تحریریه دلدادگان

این مقاله توسط اعضای تیم تحریریه دلدادگان منتشر شده است. در سایت مذهبی دلدادگان تلاش می‌کنیم تا انواع موضوعات اسلامی و مذهبی و مطالب آموزنده و جالب دینی را به شما ارائه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا