فیلم و کلیپ اسلامی و مذهبیسخنرانی مذهبی

انواع استخاره و روش استخاره گرفتن

حجت الاسلام محمدی پیرامون انواع استخاره و روش استخاره گرفتن با قرآن کریم و تسبیح توضیحات مناسبی ارائه می نمایند که در ادامه فیلم آن را می توانید مشاهده نمایید. همچنین امکان مطالعه ی خلاصه ای آزاد، از متن سخنان ایشان نیز آماده شده است.

انواع استخاره

یک استخاره به معنای طلب خیر هست که مطلقا مستحب و خوب است. روایاتی هم که داریم غالبا در همین مورد است. «کسی که استخاره کرد هرگز سرگردان نخواهد شد» از این دست روایات خیلی زیاد داریم. اینجا استخاره به معنای طلب خیر کردن از خداست. حالا یا انسان با استفاده از ذکر این طلب خیر را بکنه یا با نیتش. این نوع استخاره مطلقا خوبه.

نوع دوم استخاره ای که مصطلح است و مردم وقتی سر دو راهی گیر می کنند برای این که از تحیر و حیرت و سرگردانی خارج بشن با قرآن مثلا استخاره میگیرن، با تسبیح یا با رقعه و با روش های دیگر؛ این هم اجمالا مورد قبول هست و وجود داره.

روش استخاره گرفتن

در ادامه خلاصه ای آزاد از روش استخاره گرفتن با تسبیح و قرآن را طبق سخنان حجت الاسلام محمدی بیان می کنیم.

استخاره گرفتن با تسبیح

برای استخاره گرفتن با تسبیح یک نوعی از امام زمان (عج) نقل شده است و آن که انسان سه تا صلوات بفرستد و حالا چند بار «استخیر الله» بگه هم خوبه، بعد یک مشتی از تسبیح را بر میداره و دو تا دو تا شمارش می کند، اگر آخرش دو تا ماند بد هست و اگر یکی ماند خوبه.

حالا اگه بخواد موکدتر بشه، هم برای فعل (انجام دادن) این کار را می کنه و هم برای ترک، اگر فعلش تک اومد و ترکش زوج اومد این خوبه و اگر برعکس شد بده، یعنی فعلش زوج اومد و ترکش تک اومد این بده، انجام نده. اگر دو تا تک اومد میانه ی خوبه، اگر دو تا زوج اومد میانه ی بد هست که میانه ی خوب بهتره انجام داده بشه و میانه ی بد بهتره که انجام نشه.

استخاره گرفتن با قرآن

برای استخاره با قرآن انواع متفاوتی هست که یک نوع این است که شما سه بار سوره مبارکه توحید را می خوانید و سه بار صلوات فرستاده و یک دعای کوتاهی (اللهم انی تفالت بکتابک و توکلت علیک فارنی من الکتابک ما هو مکتوم من سرک الکنون)، این را می خوانید و بعد قرآن را باز می کنید، همان اولین آیه از سمت راست را در نظر می گیرید.

بررسی کلی

امتیاز کل

در این کلیپ مذهبی حجت الاسلام محمدی، پیرامون انواع استخاره و روش استخاره گرفتن با قرآن و تسبیح سخن می گویند.

User Rating: ۴.۰۳ ( ۶ votes)

تیم تحریریه دلدادگان

این مقاله توسط اعضای تیم تحریریه دلدادگان منتشر شده است. در سایت مذهبی دلدادگان تلاش می‌کنیم تا انواع موضوعات اسلامی و مذهبی و مطالب آموزنده و جالب دینی را به شما ارائه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا