عرفان، توحید و اخلاق اسلامیمطالب اسلامی و مذهبی

دعا و ذکر جهت وسعت رزق و روزی که معجزه می‌کند

دعای برای پول دار شدن و کسب ثروت زیاد

اذکار و دعاهای مختلفی برای وسعت رزق و روزی توسط عرفا و بزرگان دین بیان شده است که اگر به انجام آن مداومت نمایید، می‌تواند معجزه کند و ثروت را به زندگی شما وارد نماید.

در این مقاله می‌خوانید پنهان نمودن

وسعت رزق و روزی در بیان عارفان الهی و بزرگان دین

در ادامه به بررسی توصیه های عارفان الهی و بزرگان دین درباره وسعت رزق و روزی می پردازیم.

توانگری / ملا محسن فیض کاشانی

فیض کاشانی (ره) در «اللئالی المخزونه» نقل کرده است هر کس در نیمه شب دوشنبه دو رکعت نماز بگذارد و در سجده هفتاد مرتبه بگوید: «یا وهّاب» وسعت و توانگری یابد.

وسعت رزق و روزی / ملا محسن فیض کاشانی

فیض کاشانی نقل کرده است که هر کس در اول وقت هر روز سیصد و هشت مرتبه «الرّزاق» بگوید، البته روزی او واسع گردد و مجرب است و نیز مداومت بر ذکر «یا واسِع» برای وسعت رزق و روزی مجرب است و گوینده ی آن هرگز محتاج نخواهد شد.

حصول مال و ثروت / ملا محسن فیض کاشانی

مرحوم ملا محسن فیض کاشانی در «اللئالی المخزونه» نقل می‌کند که برای حصول مال و ثروت در روز پنج شنبه دو رکعت نماز مستحبی بخواند، و بعد از آن سوره ی «یس» را بخواند و این عمل را تا سه روز ادامه دهد.

توانگری / ملا محسن فیض کاشانی

برای غنا و توانگری روز چهارشنبه دو رکعت نماز حاجت و به نیت این که خداوند متعال او را غنی و صاحب ثروت کند و پس از آن ۴۰ بار سوره ی «کوثر» را بخواند.

بی‌نیازی / علامه حسن زاده آملی

ایشان می فرمایند: از ابن مسعود نقل است که از پیامبر اکرم شنیدم که: هر کس سوره ی «واقعه» را هر شب بخواند، هیچ گاه محتاج نمی شود.

وسعت رزق و روزی / علامه حسن زاده آملی

اگر برای وسعت رزق و روزی، سوره ی «قدر» هر روز ۱۰ مرتبه بعد از نماز صبح خوانده شود، قدرت خداوند در گشایش درهای روزی حتماً مشاهده خواهد شد.

وسعت رزق و روزی علامه حسن زاده آملی
وسعت رزق و روزی علامه حسن زاده آملی

دعا برای زیادی رزق و روزی / ملا احمد نراقی

ایشان می فرمایند: آن چه موجب زیادت رزق و روزی است، این است که پیش از طلوع فجر صادق صد مرتبه گفته شود: «سبحان العظیم، اَستَغفِرُاللهَ و اَتوبُ اِلیهِ» و این که اضافه کنی و بگویی «لا الهَ الاّ اللهُ المَلِکُ الحقُّ المُبینُ» و بعد از هر نماز تسبیحات حضرت زهرا (س) بخوانی و زیاد «لا حولَ و لا قوّهَ اِلاّ باللهِ العلیِّ العظیمِ» بگویی.

وسعت رزق و روزی / ملا احمد نراقی

جهت وسعت رزق و روزی ابتدا کند از شب جمعه و در شب جمعه ی بعد ختم کند و هر شب پنج مرتبه سوره ی «واقعه» را بخواند و بعد از هر مرتبه این دعا را بخواند:
«اللّهمّ اِنّی اَسئَلُکَ رِزقاً واسعاً حَلالاً طَیِّباً بِغَیرِ کَدوٍ، اِستَجِب دُعائی بِغَیرِ رَدِّ و اَعوذُ بِکَ مِنَ الفَقرِ و الدَّینِ، و صلیّ اللهُ علی محمَدٍ و آلِهِ الطّاهِرینَ»

علم زیاد یا مال فراوان / ملا احمد نراقی

مرحوم نراقی در کتاب شریف «خزائن» آورده است که منقول است از شهید ثانی و برخی دیگر از بزرگان که هر کس دو ماه پی در پی روزی ۴۰۰ مرتبه این ذکر را بگوید، خدای تعالی علم زیاد یا مال فراوانی به او عطا خواهد کرد:
«اَستَغفِرُاللهَ الّذی لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الحَیُّ القَیّومُ بَدیعُ السَّمواتِ و الاَرضِ مِن جَمیعِ ظُلمی وَ جُرمی و اِسرافی عَلی نَفسی و اَتوبُ اِلَیهِ»

وسعت رزق و روزی / ملا احمد نراقی

به تجربه رسیده است که اگر کسی در دو روز دو آیه ی ۲ و ۳ سوره مبارکه ی «طلاق» را سه بار بخواند، و در اول و آخر صلوات بفرستد، موجب وسعت رزق و روزی و رفع سختی هایش خواهد شد: «و مَن یَّتَّقِ اللهَ لِکُلِّ شیءٍ قَدراً»

مال فراوان / شیخ محمد رشتی

نقل شده که عالم فاضل شیخ محمد رشتی به این ختم عمل کرده و قبل از اینکه چهل روز تمام شود از برکت این ختم مال فراوانی به او رسیده است.

و آن ختم به این صورت است که مدت چهل روز آیه شریفه «إنَّ اللهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو القُوَّهِ المَتِینُ» را روزی بیست و هفت مرتبه بلافاصله بعد از نماز صبح بخواند. و از این ختم اثرات عجیبی در زیادی رزق نقل شده است.

وسعت رزق و روزی و پول دار شدن
وسعت رزق و روزی و پول دار شدن

افزایش رزق و روزی حلال / حاج شیخ علی مکی

به تجربه رسیده آن که هر روز دو آیه ی شریفه ی ۲ و ۳ سوره ی «طلاق» را سه مرتبه بعد از نمازهای واجب با سه مرتبه صلوات در اول آن و سه مرتبه صلوات در آخر آن بخواند، رزقش وسیع خواهد شد. ان شاءالله.

جلب روزی / ملا احمد نراقی

مرحوم ملا احمد نراقی، از مرحوم خواجه نصیر الدین طوسی نقل می‌کند که قوی‌ترین سبب رزق و روزی اقامه ی نماز با خشوع و خضوع است. سپس قرائت سوره ی مبارکه «واقعه» خصوصا در شب‌ها و قرائت سوره‌های مبارکه «یس» و «ملک» در صبح ها است.

توسعه رزق و روزی / مرحوم میرداماد

مرحوم میر محمدباقر معروف به میرداماد از جمله ختومات مجربه آورده است که جهت زیادت معاش دو هزار و سیصد و هشتاد و پنج (۲۳۸۵) بار این اسماء را بخواند: «یا کافی یا غنی یا فَتّاح یا رَزّاق»

ازدیاد روزی / آیت الله بهجت

شخصی از آیت الله بهجت پرسید: برای ازدیاد روزی به چه دعایی ملتزم باشیم؟

فرمودند: کسی که می‌خواهد روزیش فراوان شود بعد از نماز صبح ذکر: «اللّهمّ اَغنّنی بحَلالِکَ عَن حَرامِکَ و بفَضلِکَ عَمَّن سِواکَ» را زیاد تکرار نماید و قبل و بعد از آن صلوات بفرستد.

وسعت رزق و درآمد / آیت الله بهجت

شخصی از آیت الله بهجت پرسید: دست به هر شغلی می زنم، ناکام می شوم؛ برای بهبودی درآمد و زیاد شدن روزی چه کنم؟ فرمودند: زیاد استغفار کنید و اگر نتیجه ندیدید، بدانید یا کم استغفار کرده‌اید یا با اعتقاد کامل نگفته اید.

در روایات با هر سه لفظ آمده است که اگر کسی «ملازم» استغفار باشد، یا «پیوسته» استغفار کرد یا «زیاد» استغفار کرد، خداوند او را از هر همّ و غمی رها می‌کند و از هر تنگنایی راه برون رفت برای وی قرار می‌دهد و از جایی که گمان نمی‌کرد روزیش می دهد.

ذکر استغفرالله حضرت آیت الله بهجت (ره)
ذکر استغفرالله حضرت آیت الله بهجت (ره)

روزی / شیخ محمد تقی انصاری همدانی

حاج شیخ محمد تقی انصاری همدانی فرمودند: ابتدا سه مرتبه سوره ی مبارکه ی «توحید» را بخوان، بعد سه مرتبه به ساحت مقدس چهارده معصوم صلوات بفرست، آن گاه سه بار دو آیه ی شریفه ی ۲ و ۳ سوره ی «طلاق»؛ «و مَن یَّتَّقِ اللهَ لِکُلِّ شیءٍ قَدراً» قرائت کن و باز سه صلوات بفرست و بدان که سریعاً روزی می‌رسد و مجرب است.

حفظ از خواری و ذلت / ملا محسن فیض کاشانی

فیض کاشانی (ره) روایت کرده است که در هیچ خانه‌ای هر روز سوره مبارکه «ق» خوانده نمی‌شود مگر آن که صاحب آن خانه همیشه با روزی و سعادت و عزت می‌باشد و از ذلت و خواری محفوظ می‌ماند و نقل شده که مجرب و آزموده شده و تخلف ندارد.

وسعت رزق و روزی / شیخ بهایی

شیخ بهایی فرموه است: اگر به نیت وسعت رزق و روزی هر روز سه مرتبه سوره ی «یس» را تلاوت کند، روزیش وسعت یابد. این عمل می‌تواند در یک مجلس باشد یا بعد از هر یک از سه نوبت نماز روزانه (صبح، ظهر و عصر، و مغرب و عشا) باشد.

جلب روزی و وسعت رزق / آیت الله کوهستانی

آیت الله کوهستانی برای جلب روزی و وسعت رزق این ذکر را سفارش می کرد که پس از صبح ده مرتبه گفته شود: «سبحان اللهِ العظیمِ و بحمدِهِ، اَستَغفِرُاللهَ و اَسئَلُهُ مِن فَضلِهِ»

رسیدن روزی / ملا محسن فیض کاشانی

فیض کاشانی نقل کرده است که هر کس سوره ی «عادیات» را به عدد اسم مبارک حضرت امیرالمومنین (ع)، (۱۱۰ بار) بخواند – و این سوره در شان آن حضرت نازل شده است _ روزی او از جایی می‌رسد که گمان نداشته باشد و هر کس این سوره را بسیار بخواند، قرضش ادا شود و از همه مخلوقات محفوظ خواهد بود. ان شاءالله تعالی.

(ذکرهای شگفت عارفان ۲، انتشارات عطر یاس، صفحه ۸۶)

برای مطالعه مطالب دیگر در این زمینه مقاله ی افزایش رزق و روزی را مطالعه نمایید.

اگه تجربه‌ای درباره آثار و برکات انواع دعای رزق و روزی دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

بررسی کلی

امتیاز کل

دعای وسعت رزق و روزی و ذکر برای پول دار شدن در کلام عرفا و بزرگان دین

User Rating: ۴.۱ ( ۴۰ votes)

تیم تحریریه دلدادگان

این مقاله توسط اعضای تیم تحریریه دلدادگان منتشر شده است. در سایت مذهبی دلدادگان تلاش می‌کنیم تا انواع موضوعات اسلامی و مذهبی و مطالب آموزنده و جالب دینی را به شما ارائه دهیم.

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. با توجه به شرایط بد اقتصادی جامعه عالیه
    ولی فکر کنم یکی از مشکلات اساسی مردم مسائلیه که جلوی رزق رو میگیره
    حالا هر چی ما دعا کنیم که رزق زیاد بشه، فایده ای نداره

    لطفا در این موارد هم مطلب بگذارید
    متشکرم

    1. ادیسون یه جمله داره که میگه
      انانکه میگویند میشود با انانکه میگویند نمیشود هردو راست میگویند زیرا برای انانکه میگویند میشود میشود و برای انانکه میگویند نمیشود نمیشود

      حضرت علی ع میفرمایند
      مراقب افکارت باش که گفتارت میشود
      مراقب گفتارت باش که رفتارت میشود
      مراقب رفتارت باش که کردارت میشود
      مراقب کردارت باش که شخصیتت میشود
      مراقب شخصیتت باش که سرنوشتت میشود

      از افکار به سرنوشت رسیدیم

    2. با سلام توکل یعنی اینکه قلبا بدانیم خدای رزاق تابع اسباب نیست بله خدای عزیز برای غنی یا فقیر کردن هرشخص وابسته به هیچ شرایط و شیئی نیست

  2. تجربه خودم مال پیارساله که شکست ع ق خورده بودم و دیگه هیچ حوصله کار و زندگی رو نداشتم
    یه جایی خوندم که ایه و من یتق ال.. را بخوانی گشایش میشه یه روز بعد نماز صبح سه صلوات سه بار ایه و سه صلوات و خوندم که اون روز سه نفر از دوستام پشت سرهم اومدن سراغم و آخر سر به زور بردنم سر کار

  3. مال فراوان / شیخ محمد رشتی
    نقل شده که عالم فاضل شیخ محمد رشتی به این ختم عمل کرده و قبل از اینکه چهل روز تمام شود از برکت این ختم، مال فراوانی به او رسیده است.
    و آن ختم به این صورت است که مدت چهل روز آیه ی شریفه ی «إنَّ اللهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو القُوَّهِ المَتِینُ» را روزی بیست و هفت مرتبه بلافاصله بعد از نماز صبح بخواند. و از این ختم اثرات عجیبی در زیادی رزق نقل شده است.
    این دستور از وی آقای سید مرتضی کشمیری رحمه الله علیه می باشد.

  4. سلام و ادب
    تجربه ی بنده در افزایش رزق و روزی خیلی زیاده اما مهمترین چیزی که علنی بهش رسیدم چنتا چیزه
    ۱) نماز اول وقت
    ۲) قضا نشدن نماز صبح (به نظر بنده مهمترین عامل هست)
    ۳) تعقیبات نماز صبح و بیداری بین الطلوعین
    ۴) استغفار امیرالمومنین در بستر قبل از خواب (اللهم انی استفرک من کل ذنب قوی علیه بدنی…..)
    ۵) سوره واقعه بعد از نماز عشا و قبل از خواب
    ۶) گناه عمدی نکردن
    ۷) خدمت به پدر و مادر
    ۸) روزانه ۱۰۰ صلوات هدیه به جواد الائمه فرستادن
    ۹) بعد از ارتکاب هر گناهی استغفار کردن
    ۱۰) اشک بر مصائب اهل البیت
    ۱۱) به نیت طلب وسعت رزق و ثروتمند شدن توسل به امام جواد پیدا نمودن با اصرار و استمرار
    ۱۲) نماز شب (به قدری اثرش رو زود دیدم که تعجب کردم حتی اگر قبل خواب بخونم و بخوابم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا