عرفان، توحید و اخلاق اسلامیمطالب اسلامی و مذهبی

موعظه اخلاقی پیرامون نماز اول وقت

نماز اول وقت جواد آقا ملکی تبریزی
نماز اول وقت جواد آقا ملکی تبریزی

نماز اول وقت در سیره عملی حضرات معصومین علیهم السلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است و روایات بسیار بشارت دهنده و نیز بسیار تکان دهنده ای از ایشان وجود دارد که بر این امر دلالت می کند.

عرفا و بزرگان دین با پیروی از فرمایشات معصومین علیهم السلام ، بر خواندن نماز اول وقت مراقبت می نمودند و در سخنان و مواعظ اخلاقی خویش بر این امر تاکید فراوان داشتند.

به راستی چه اسرار و رموزی در نماز اول وقت وجود دارد که تا این اندازه به آن تاکید شده است؟!

ضرورت مراقبت سالک نسبت به نماز اول وقت

[ ای طالب لقای حضرت دوست ! ] بر بنده ی مراقب است که در معنای « وقت نماز » تعقل کند و اگر به این فکر باشد ، لا محاله سعی خواهد نمود که هر نمازی را در وقت خودش به جای آورد ، زیرا در اخبار ، به خواندن نماز در اول وقت بسیار تأکید شده است.

[ از امام صادق (ع) روایت شده که فرمود: ] « نماز در اول وقت رضوان و در آخرت وقت غفران است » و از رسول خدا (ص) رسیده که آن حضرت فرمود: «فردای قیامت شفاعت من به کسی که نمازهای واجب را از وقتش به تأخیر افکنده، نخواهد رسید» و در صحیحین آمده است که: «فضیلت اوّل وقت بر آخر وقت، بهتر است برای مرد از مال و فرزند او».

پیشنهاد:

(باده گلگون ، انتشارات زمان ، موعظه ۱۰۹)

بررسی کلی

امتیاز کل

آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی (ره) پیرامون اهمیت نماز اول وقت در کلام معصومین (ع) ، سخنان بسیار مفیدی بیان فرموده اند .

User Rating: ۳.۷۳ ( ۲ votes)

تیم تحریریه دلدادگان

این مقاله توسط اعضای تیم تحریریه دلدادگان منتشر شده است. در سایت مذهبی دلدادگان تلاش می‌کنیم تا انواع موضوعات اسلامی و مذهبی و مطالب آموزنده و جالب دینی را به شما ارائه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا