زندگی نامه و سیره عملی

آیت الله العظمی بهجت (ره) و کسب رضایت والدین

اطاعت از امر پدر و رعایت صمت و سکوت

آیت الله بهجت (ره) و کسب رضایت والدین

خیلی از افراد فکر می کنند که سیر و سلوک تنها به یک سری اذکار الهی ، نماز شب و شب زنده داری ختم می گردد و فقط همین عبادت های فردی هست که موجب تقرب انسان به خدا می شود.

آن چیزی که موجب تقرب به خدا می شود، تسلیم بودن در برابر دستورات الهی و کسب رضایت پروردگار هست که باید با خلوص نیت همراه باشد.

آیت الله بهجت (ره) با اطاعت از امر پدر، کسب رضایت والدین و رعایت صمت و سکوت رضایت خداوند را به دست آورده و همین امر موجب باز شدن درهایی از ملکوت به روی ایشان می شود.

آیت الله بهجت (ره) و اطاعت از امر پدر (کسب رضایت والدین)

چون حضرت آیت الله بهجت به خدمت آقای قاضی می رسد ، عده ای از فضلای نجف به پدر آیت الله بهجت نامه می نویسند که پسرت دارد گمراه می شود و نزد فلان شخص (آقای قاضی) می رود . پدر ایشان نیز برایش نامه ای می نویسد که راضی نیستم بجز واجبات عمل دیگری انجام دهی و راضی نیستم درس فلانی بروی.

ایشان نامه پدرش را خدمت آقای قاضی می آورد و می گوید پدرم چنین نوشته است و در این حال تکلیف من چیست؟ آقای قاضی می گوید مقلد چه کسی هستی؟ می گوید: آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی، مرحوم قاضی به ایشان می گوید بروید و از مرجع تقلیدتان سوال کنید، ایشان نیز به محضر آقا سید ابوالحسن اصفهانی می رود و کسب تکلیف می کند، سید می گوید اطاعت پدر واجب است.

از آن پس آیت الله بهجت سکوت اختیار می کند و دیگر هیچ نمی گوید و این رویه ایشان امتداد پیدا می کند و در همان ایام درهایی از ملکوت به روی ایشان باز می شود .

 دانی که چنگ و عود چه تـقـریر می کنند
پنـهـان خورید باده که تکفیر می کنند

گویند رمز عشق مگویید و مشنوید
مشکل حکایتی است که تقریر می کنند

پیشنهاد:

 ( عطش، انتشارات مؤسسه فرهنگی مطالعاتی شمس الشموس، ص ۲۳۴ )

بررسی کلی

امتیاز کل

پدر آیت الله العظمی محمد تقی بهجت (ره) ، ایشان را از رفتن پیش آیت الله قاضی (ره) منع نموده و آیت الله بهجت (ره) نیز از امر پدر که واجب است اطاعت می نمایند ، و همین امر موجب باز شدن در هایی از ملکوت به روی ایشان و کسب مقامات معنوی در سیر و سلوک می شود .

User Rating: ۴.۰۷ ( ۷ votes)
تیم تحریریه دلدادگان

این مقاله توسط اعضای تیم تحریریه دلدادگان منتشر شده است. در سایت مذهبی دلدادگان تلاش می‌کنیم تا انواع موضوعات اسلامی و مذهبی و مطالب آموزنده و جالب دینی را به شما ارائه دهیم.

اشتراک گذاری
منتشر شده توسط
تیم تحریریه دلدادگان