عرفان، توحید و اخلاق اسلامیمطالب اسلامی و مذهبی

تلاوت قرآن کریم از دیدگاه آیت الله قاضی (ره)

تلاوت قرآن کریم
تلاوت قرآن کریم

عارفان الهی بر تلاوت قرآن کریم تاکید خاصی داشتند و سفارش می نمودند که در هر فرصتی که پیدا می نمایید ، هر چند کوتاه ، قرآن کریم را باز نموده و آن را تلاوت نمایید.

جهت احترام بیشتر به کلام خداوند ، هنگام تلاوت قرآن کریم با وضو بوده و سعی نمایید رو به قبله و ایستاده قرآن کریم را تلاوت نمایید.

آیا صرفا بوسیدن و یا تلاوت قرآن کریم ، بدون عمل به دستورات آن کافی است ؟!

سفارش آیت الله قاضی به تلاوت قرآن کریم

آیت الله نجابت می فرمودند :
آیت الله میرزا علی قاضی به مرحوم آیت الله شیخ علی محمد بروجردی ( از شاگردان برجسته آقای قاضی ) فرموده بودند که: هیچ گاه از قرآن جدا مشو و ایشان تا آخر عمر بر این سفارش آقای قاضی وفادار و پایبند بود . هر وقت از کارهای ضروری و روزمره فارغ می شد ، قرآن می خواند و با قرآن بود .

قرآن کریم را خوب و صحیح تلاوت نمایید

آقای سید محمد حسن قاضی می فرمایند :
چند سفارش ایشان عبارت است از : اول روخوانی قرآن . می فرمودند : قرآن را خوب و صحیح بخوانید . توصیه دیگر ایشان راجع به دوره تاریخ اسلام بود . می فرمودند یک دوره تاریخ اسلام را از ولادت حضرت پیغمبر (ص) تا ۲۵۵ هـ.ق یا ۲۶۰ هـ.ق بخوانید . و در بین کتاب های تاریخ کتاب ناسخ التواریخ را توصیه می کردند . می فرمودند با این که ناقص و پراکنده است و کسی دوباره آن را ننوشته ولی تاریخ خوبی است . و بعد از عمل به این ها می فرمودند برو نماز شب بخوان!

دستورالعمل ، قرآن کریم است

آیت الله قاضی در نامه ای به آیت الله الهی طباطبایی می فرمودند:
دستورالعمل ، قرآن کریم است : فیه دواء کل داء و شفاء کل عله و دواءُ کل غلّه علماً و عملاً و حالاً . آن قره العیون مخلصین را همیشه جلوی چشم داشته باشید و با آن هادی طریق مقیم و صراط مستقیم سیر نمایید و از جمله سیر های شریف آن قرائت است به حسن صورت و آداب دیگر ، خصوص در بطون لیالی …

پیشنهاد:

(عطش ، انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری شمس الشموس ، ص ۳۰۲)

بررسی کلی

امتیاز کل

آیت الله قاضی (ره) برای تلاوت قرآن کریم ارزش و جایگاه ویژه ای قائل بودند و در مواعظ اخلاقی و عرفانی خویش به تلاوت قرآن کریم سفارش می نمودند .

User Rating: ۴.۶۸ ( ۲ votes)

تیم تحریریه دلدادگان

این مقاله توسط اعضای تیم تحریریه دلدادگان منتشر شده است. در سایت مذهبی دلدادگان تلاش می‌کنیم تا انواع موضوعات اسلامی و مذهبی و مطالب آموزنده و جالب دینی را به شما ارائه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا