معرفی کتاب

معرفی کتاب من ترازو نیستم

مهارت اخلاقی زود قضاوت نکردن را یاد بگیریم

آیا می‌دانید قضاوت‌های ما تا به حال چه اثراتی بر زندگی دیگران گذاشته است؟

می دانید چه افرادی دست به تجربه های نو نزده اند، چون ترسیده اند مورد قبول واقع نشوند و طرد شوند؟

در کتاب من ترازو نیستم می آموزیم که از قضاوت وقت و بی‌وقت در مورد دیگران دست بکشیم و ذهن و نگرشی بی‌طرف پیدا کنیم که نه به سرعت چیزی را بپذیریم و نه موضوعی را رد کنیم.

می آموزیم وقتی با چیزی روبرو می‌شویم هیچ لزومی ندارد که سریع قضاوتش کنیم.

معرفی کتاب من ترازو نیستم

در کتاب من ترازو نیستم مهارت اخلاقی زود قضاوت نکردن، مدام در میان حرف های دیگران دنبال درست و غلط نگشتن، پرهیز از هر گونه اظهار نظر بدون سند و مدرک، تحلیل شرایط و فکر کردن قبل از نتیجه گیری به قدر وسع بیان و شرح می شود تا بیاموزیم زندگی بدون عادتِ تلخِ قضاوت های عجولانه چقدر می تواند شیرین و لذت بخش باشد و صمیمیت و مهربانی را به انسان ها بازگردانده، صلح و دوستی را جایگزین نفرت و فاصله کند.

این کتاب توسط موسسه فرهنگی مطالعاتی  شمس الشموس به چاپ رسیده است

گزیده‌ای از متن کتاب

بخش هایی از متن کتاب جهت مطالعه و اطلاع از محتوای این کتاب ارزشمند در ادامه بیان می شود:

راه رفتن با کفش دیگران

پیش از آن که درباره زندگی من قضاوت کنی، خودت را جای من بگذار؛ کفش های مرا بپوش، از مسیری که من رفته ام عبور کن؛ با غصه ها، ترس ها، دردها و خنده هایم زندگی کن.

هرگاه به جای من زندگی کردی، آنگاه می توانی در مورد من قضاوت کنی.

اثر منفی قضاوت بر اجتماع

در اجتماعی که مردم یاد گرفته‌اند مدام در مورد یکدیگر قضاوت کنند، افراد معمولا به بیرون توجه می‌کنند تا به درون خود و بیشتر برای دیگران زندگی می کنند تا آن ها را راضی نگه دارند.

آن ها از ترس قضاوت منفی دیگران حقایق و نظراتشان را نمی گویند؛ خودنمایی و تظاهر زیاد می‌شود و همکاری‌های اجتماعی و اتحاد و پیوستگی دل ها کم می شود.

بررسی

امتیاز

در کتاب من ترازو نیستم می آموزیم که از قضاوت وقت و بی‌وقت در مورد دیگران دست بکشیم و ذهن و نگرشی بی‌طرف پیدا کنیم که نه به سرعت چیزی را بپذیریم و نه موضوعی را رد کنیم.

User Rating: ۵ ( ۱ votes)

تیم تحریریه دلدادگان

این مقاله توسط اعضای تیم تحریریه دلدادگان منتشر شده است. در سایت مذهبی دلدادگان تلاش می‌کنیم تا انواع موضوعات اسلامی و مذهبی و مطالب آموزنده و جالب دینی را به شما ارائه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا