عرفان، توحید و اخلاق اسلامیمطالب اسلامی و مذهبی

بهترین ذکر برای درمان بیماری لاعلاج

درمان بیماری با ذکر و شفا بیماری سخت

انواع ذکر برای درمان بیماری و شفای مریض در کلام عرفا و بزرگان دین بیان شده است تا با درخواست از خداوند بتوانیم نعمت سلامتی را به دست آوریم. نعمتی که امیر المومنین امام علی (ع) درباره آن می‌فرمایند: اَلصِّحَّهُ اَفضَلُ النِّعَمِ؛ سلامتى بهترین نعمت است.

ذکر برای درمان بیماری

در ادامه انواع ذکر برای درمان بیماری که توسط عرفا و بزرگان دین توصیه شده است، بیان می‌شود.

ذکر شفای مریض / شیخ مجتبی قزوینی خراسانی

هفت روز، روزی یک مرتبه با وضو، تمام خطوط قرآن را یک به یک مسح نماید و برای هر بسم الله الرحمن الرحیم بخواند. کسی که این ختم را انجام داده، دست بر محل درد مریض بگذارد و بسم الله الرحمن الرحیم را بخواند، ان شاء الله موثر است و مریض شفا می یابد.

بسم الله الرحمن الرحیم / ذکر برای درمان بیماری
بسم الله الرحمن الرحیم / ذکر برای درمان بیماری

ذکر برای شفا مریض / شیخ مجتبی قزوینی خراسانی

جهت شفای مریض، کسی که چهل روز، هر روز هزار مرتبه بعد از نماز صبح، «بسم الله الرحمن الرحیم» بخواند. و سپس کسی که این ختم را انجام داده، برای مریض «بسم الله الرحمن الرحیم» بنویسد که با خود دارد یا به آب یا به حبه قندی بخواند و مریض بخورد، ان شاء الله مؤثر است.

ذکر شفا بیماری / منقول

«یا کاشف الضُرَّ»؛ جهت دفع مرضی که از شفای آن مایوس‌اند، مداومت کند و تا زمان بهبود تکرار شود.

دعا شفای آنی بیمار / حاج سید جعفر سیدان خراسانی

شخصی می گوید: در ایامی که در درس اشارات استاد سید جعفر سیّدان می‌رفتم، غده‌ای در گردنم پیدا شده بود و به طبیب مراجعه کرده، مشغول معالجه بودم. در یکی از روزها که در درس خدمتشان بودم، دست خود را مکرر بر آن غده می‌گذاردم.

مرحوم استاد پس از درس فرمودند: چه شده است؟ جریان را به ایشان عرض کردم. ایشان فرمودند: نزدیک بیا! آن گاه انگشت خود را اطراف غده کشیدند و بعد از استعاذه، آیه شریفه «أم أبرَمُوا أمراً فإنّا مُبرِمُون» را قرائت کردند … به خوبی در خاطرم هست که از محضر ایشان بر خواستم و چند قدمی که از منزلشان دور شدم، احساس کردم که آن غده وجود ندارد و کاملا بهبود یافتم.

آیت الکرسی / دعا درمان بیماری
آیت الکرسی / دعا درمان بیماری

درمان همه بیماری‌ها و جلوگیری از صدمه دیدن / سید نعمت الله جزایری

سید نعمت الله جزایری در الأنوار النعمانیه آورده است: بدان که قرآن و آیات آن به ویژه آیه الکرسی، درمان همه بیماری‌ها می‌باشد. من و دیگران آن را بارها آزموده‌ایم.

آیه الکرسی افراد را از دزدی، جنگ‌ها و جانوران در امان نگه می‌دارد. اگر یک نفر آن را بخواند و در میان شمشیرها و نیزه‌ها داخل شود، خداوند او را از همه گرفتاری‌ها نجات دهد.

شفا بیماری سخت / شیخ مجتبی قزوینی خراسانی

«لا اله الا اللهُ بِعِزَّتِکَ و قُدرَتِکَ، لا إله الا اللهُ بِحَقِّکَ وَ حُرمَتِکَ، لا إله الا الله فَرِّج بِرَحمَتِکَ یا أرحَمَ الرَّاحِمینَ»

یکی از سادات اهل علم و نیکوکار گفت: اگر چهل روز پس از نماز صبح، هر روز هفتاد مرتبه گفته شود، برای هر حاجتی از بیماری و قرض و مانند آن مجرب است؛ و اثری شگفت دارد؛ و من بارها آن را آزموده‌ام؛ و همیشه پیش از رسیدن روز چهلم، به مراد دل خود رسیده‌ام.

درمان بیماری با ذکر / حضرت آیت الله بهجت

فردی نزد آیت الله بهجت نامه‌ای می‌نویسد و شرح حال خود را بدین گونه گزارش می‌کند که او ساکن یکی از روستاهای شهرستان رودسر گیلان می‌باشد؛ و شغلش کارگری است و دارای دو فرزند می باشد.

در دوران کودکی پدر و مادرش را از دست داده و در اوایل زندگی، وضعیت معیشتی‌اش خوب بوده و برای خود یک باب منزل مسکونی مهیا کرده است. اما پس از ورود به منزل جدید، هر چهار نفر آنها دچار بیماری می‌شوند و تمام درآمدش را صرف دوا و درمان خود و بچه‌هایش می‌کند.

از اینرو از آیت الله بهجت استمداد می‌طلبد؛ ایشان نیز می‎فرماید: ضمن اینکه صدقه می‎دهید و معوّذتین را تکرار می‎نمایید، ذکر شریف «لا حَولَ وَ لا قُوَّهَ إلّا بِالله» را زیاد تکرار کنید.

سوره حمد / دعا برای شفا بیماری
سوره حمد / دعا برای شفا بیماری

شفا از بیماری / علامه محمد تقی مجلسی

علامه محمد تقی مجلسی در روضه المتقین آورده است: به سبب قدرت شفا بخش سوره حمد است که به آن شافیه گفته اند. من برای بیش از هزار تن که در بیماری شدید به سر می بردند و نا امید شده بودند، خواندم و پاسخ گرفتم؛ و خداوند را بر این نعمت سپاس می‌گویم؛ و این از معجزات قرآن است؛ و اگر اخلاص و یقین در تو باشد، هر مطلبی را قرآن برایت حل می‌کند.

رفع مشکلات و ذکر درمان بیماری / شیخ رجبعلی خیاط

دکتر فرزام می‌گوید: جناب شیخ، بعضی از آیات قرآن و جملات ادعیه به همراه صلوات را به عنوان ذکر و برای حل مشکلات و درمان بیماریها توصیه می‌فرمودند: «رَبّ اِنِّی مَغلُوبُ فَانتَصِر وَ أنتَ أرحَمُ الرّحِمینَ»

خود من زمانی گرفتاری خاصی داشتم، ایشان فرمودند که این ذکر را بگویم: «یا رَبِّ اِنّی مَسَّنیَ الضُّرُّ وَ أَنتَ أَرحَمُ الرَّحِمین» و می فرمودند: این ذکرها است و با صلوات بگو.

یا اگر بچه هایمان بیمار می‌شدند، می‌فرمودند: «یا مَن اِسمُهُ دَواءُ و ذِکرُهُ شِفاءُ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»

رفع امراض صعب و رفع مشکل / سید هاشم حداد

برای رفع امراض صعب و رفع مشکل خواندن سوره «و النَّجم» هر روز و تقدیم به حضرت سجاد (ع)، خوب است.

شفا بیماری و آسان شدن امور و رزق / آیت الله سید عبدالکریم کشمیری

آیت الله سید عبدالکریم کشمیری فرمودند: ذکر «فردٌ حیٌ قیومٌ حکمٌ عدلٌ قدُّوسٌ سَیَجعَلُ الله بَعدَ عُسرٍ یُسراً …»  صبح‌ها برای دم عیسوی، شفای مریض و آسان شدن امور و رزق نافع و مفید است.

اللهم صل علی فاطمه و ابیها / دعای برای شفا مریض
اللهم صل علی فاطمه و ابیها / دعای برای شفا مریض

دعا برای شفا بیماری سخت / علامه سید ابراهیم زنجانی

ایشان می‎گویند: برای شفای بیمار، اگر هر روز این دعا، هفتاد مرتبه خوانده شود، مناسب می‎باشد: «اَللهُمَّ صَلِّ على فاطِمَهَ و أَبیها و بَعلِها و بَنیها بِعَدَدِ ما أَحاطَ بِهِ عِلمُکَ و أَحصاهُ».

شفای بیمار / امام خمینی

آیت الله آقای حاج شیخ علی پناه اشتهاردی فرمودند: در یکی از ایام، حضرت امام (ره) در در درس اخلاق فرمودند: این دعا را برای شفای آیت الله حاج سید احمد خوانساری بخوانید: «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمّد وَ ادفَع عَنّا البَلاء المُبرَم مِنَ السَّماءِ اِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیٍ قَدیر

شفای مریض / آیت الله سید عبدالکریم کشمیری

از آیت الله سید عبدالکریم کشمیری نقل است که ذکر «هُوَ اللهُ الَّذی لا اِلهَ اِلّا هُوَ الحَیُّ القَیُّومُ القَدیرُ المُرید السَّمیعُ البصیر» برای خوب شدن مریض و دم عیسوی مجرب است.

شفای امراض / منقول

برای شفای امراض که اطبا جواب کرده‌اند و دیگر امیدی نیست، به رسول خدا زیاد صلوات فرستادن دستور داده شده است؛ و بهتر است که به این صورت باشد «اَللهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ کَما بارَکتَ عَلى اِبراهیمَ».

درمان امراض صعب العلاج / آیت الله سید عبدالکریم کشمیری

درباره سوره «والنجم» می فرمودند: برای امراض صعب العلاج، هر روز خوانده شود و به امام زین العابدین (ع) تقدیم گردد.

( ذکرهای شگفت عارفان ۱، انتشارات عطر یاس)

بررسی کلی

امتیاز کل

بهترین ذکر برای درمان بیماری و شفای مریض که توسط عارفان الهی و بزرگان دین توصیه شده و به تجربه رسیده است.

User Rating: ۳.۶۴ ( ۱۸ votes)

تیم تحریریه دلدادگان

این مقاله توسط اعضای تیم تحریریه دلدادگان منتشر شده است. در سایت مذهبی دلدادگان تلاش می‌کنیم تا انواع موضوعات اسلامی و مذهبی و مطالب آموزنده و جالب دینی را به شما ارائه دهیم.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. با سلام
    من دیسک کمر دارم…و اذیت می شوم. البته ماههاست. نمی خوام عمل کنم..اما کدوم ذکر را بگویم تا واقعا از دست این بیماری نجات پیدا کنم.
    اگر امکان هست در جواب تسریع فرمایید …متشکرم

    1. سلام دوست عزیز

      علاوه بر ذکر و دعا، شما باید حتما با پزشک متخصص (فکر می‌کنم ارتوپد) مشورت کنید

      برای این موضوع به شما پیشنهاد میدم که حتما به فیزیوتراپی هم مراجعه کنید
      یکی از فیزیوتراپی‌های خوبی که می‌شناسم، مرکز فیزیوتراپی بهروزی هست (biptc.com)

      طب سنتی هم راهکارهای خودش را داره مثل «ضماد عِرقُ النِّسا»

      در تمام این مراحل هم به خدا توکل کنید تا بهترین و آسان‌ترین روش‌های درمان، بهترین پزشک‌ها و … را سر راهتون قرار بده تا درمان بشید

      در کتاب مفاتیح الجنان هم ذکر برای کمر درد و … هست، ولی توجه داشته باشید که شفا دهنده خدا است، پس طوری درگیر ذکر نشید که خدا را فراموش کنید و فکر کنید اون ذکر قراره شما را شفا بده

      با درخواست از خدا و توسل به اهل بیت (ع) راه درمان مشکلاتتون را طلب کنید و مطمئن باشید که بهترین نتایج و اتفاقات وارد زندگی شما خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا